Saturday, August 2, 2008

Program Jana Jalinan ( PJJ )

Program Jana Jalinan

“MPP selalu busy dengan program mereka sahaja! Tak pernah turun padang dan ketahui keadaan sebenar mahasiswa!”

Kenyataan tersebut bukan lagi sesuatu kenyataan yang benar dan bernas lagi untuk Majlis Perwakilan Pelajar sesi 2007/2008 ini kerana wujudnya Program Jana Jalinan ( PJJ ) yang telah dijalankan semester lalu dan akan diteruskan semester ini iaitu semester 1 sesi 2008/09.

Program Jana Jalinan diselaraskan oleh Exco Perumahan dan Perkhidmatan Pelajar kerana PJJ dan semua MPP akan bergilir-gilir untuk bertugas di kaunter cafeteria-cafeteria kolej kediaman masing-masing. PJJ memberikan peluang kepada mahasiswa membuat aduan, membuat pertanyaan terhadap MPP yang bertugas, mendapatkan maklumat terkini dalam UMS, membuat promosi program Persatuan Mahasiswa sekolah dan sebagainya.

PJJ yang series kedua akan bertambahbaik atas sebab Sistem Aduan Berhala Dua telah dilaksanakan dua minggu lepas. 10 hari bekerja ialah piawai dan maklamat kami untuk membalas sesuatu aduan.

Program Jana Jalinan(PJJ) akan diadakan di tempat berikut bermula 4 Ogos 2008 (Isnin) sehingga September 2008:

TEMPAT /MASA:KAFETERIA KAMPUNG AB (Isnin, 6.30pm—8.00pm)

KAFETERIA KAMPUNG CD (Selasa, 6.30pm—8.00pm)

KAFETERIA KAMPUNG E (Rabu, 6.30pm—8.00pm)

FOYER PERPUSTAKAAN (UNTUK NR) (Khamis,11.30am—1.30pm)

KAFETERIA BAWAH INDAH PERMAI (Jumaat, 8.00pm—9.30pm)

PJJ telah dilaksanakan pada semester II sesi 2007/2008 dan telah mendapat sambutan baik di kalangan mahasiswa UMS dan berharap agar PJJ pada semester ini akan mendapat sambutan yang lebih hangat lagi dan mahasiswa mendapat manfaat daripadanya.

Saluran telah disediakan kepada mahasiswa untuk menjalankan tanggungjawab sebagai seorang mahsiswa untuk melaporkan sesuatu atau mengetahui sesuatu. Jangan lepaskan peluang!!

No comments: